Історію Компанії «ПРЕСТИЖ» умовно можна поділити на два етапи: перший - діяльність як страхової компанії — ПрАТ «Страхова компанія «ПРЕСТИЖ» (2012–2024) і, другий діяльність як страхового посередника — ПрАТ «Компанія «ПРЕСТИЖ» (з жовтня 2024 року).
ПЕРШИЙ ЕТАП: СТРАХОВА КОМПАНІЯ (2012–2024)
Заснування та ліцензування
ПрАТ «Страхова компанія «ПРЕСТИЖ» було засновано в липні 2012 року. Вже в серпні того ж року компанія була зареєстрована як фінансова установа. Засновниками стали фізичні особи — громадяни України з понад 20-річним досвідом у сфері страхування.
У період з 2012 по 2021 рік компанія отримала 25 ліцензій на здійснення страхової діяльності: 14 — на добровільні, 11 — на обов’язкові види страхування. 22 квітня 2024 року компанія отримала нові ліцензії від Національного банку України на здійснення прямого страхування та вхідного перестрахування за 14 класами.
Методологія та страхові продукти
Компанія розробила понад 50 страхових продуктів, що дозволило їй активно розширювати спектр послуг та охоплення ринку. Динаміка отримання ліцензій свідчить про стабільне зростання та розвиток компанії.
Таблиця. Динаміка кількості ліцензій, отриманих Страховою компанією «ПРЕСТИЖ» на здійснення добровільних та обов’язкових видів страхування, шт.
Онлайн-продукти та інновації
З вересня 2018 року на офіційному сайті Страхової компанії «ПРЕСТИЖ» було впроваджено функціонал з онлайн-оформлення страхових полісів. Це стало важливим кроком у напрямку цифровізації сервісів та підвищення зручності для клієнтів. З того часу клієнти мали змогу оформлювати поліси дистанційно, з будь-якої точки світу. Серед ключових онлайн-продуктів, що реалізовувались на веб-сайті, наступні:
- добровільне страхування подорожуючих іноземців в Україні на випадок інфікування COVID-19;
- обов’язкове страхування відповідальності власників собак;
- обов’язкове страхування відповідальності власників зброї;
- добровільне страхування від нещасного випадку;
- добровільне страхування виїжджаючих за кордон (включно з ризиком інфікування COVID-19);
- обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВ);
- обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних для виїзду за кордон («Зелена картка») страховиків-партнерів.
Акредитації та міжнародна діяльність
З 2013 по 2025 рік компанія була акредитована в НАК «НАДРА УКРАЇНИ». Також, компанія була акредитована в Німецькому консульстві та внесена до переліку страховиків, які здійснюють страхування подорожуючих до країн ЄС/Шенгенської зони відповідно до вимог Візового кодексу ЄС. У 2020 році було впроваджено туристичне страхування з опцією COVID-19 для подорожей за кордон. Компанія забезпечувала 24/7 високоякісний сервіс за укладеними договорами для своїх клієнтів у будь-якому куточку світу завдяки плідній співпраці з провідними асистанськими компаніями України.
Клієнти та партнерства
Компанія орієнтувалася на співпрацю з корпоративними клієнтами, а страхування фізичних осіб, зокрема транспортних ризиків, здійснювала як посередник. Серед партнерів — провідні страховики: ПрАТ «Княжа VIG», ПАТ «НАСК «ОРАНТА», ПрАТ «УСГ VIG», ПрАТ “Європейський страховий альянс”, ПрАТ СК “Євроінс Україна” та інші.
Компанія має успішний досвід участі в тендерах та наданні страхових гарантій у системі Prozorro для таких замовників, як: ПАТ «Укрзалізниця», ДП «НЕК «УКРЕНЕРГО», ДП «Український державний центр радіочастот», органи місцевого самоврядування, військові частини, інші державні та комерційні підприємства.
Серед клієнтів компанії — ТОВ «УКРПРОММАШ», ТОВ «ТРАНСЛОК», НВО «РОМСАТ», ТОВ «ТЕХМАШ», ТОВ «Мережа Ланет», ТОВ «Епіцентр К», ПуАТ «КБ «АКОРДБАНК», ТОВ «ЛВТ Інжиніринг», АТ «Укрзалізниця», ДП «Адідас-Україна», АТ «Дніпровагонрембуд», ТОВ Спільне Українсько-Німецьке підприємство Хох-Берег Лтд, ТОВ «ВАГО», Інститут металофізики ім. Г.В. Курдюмова Національної Академії Наук України та багато інших.
Взаємовигідне партнерство
Компанія завжди прагнула до довгострокових партнерських відносин, що дозволяло їй освоювати нові сегменти ринку, розширювати географію присутності та впливати на розвиток страхового ринку України. У квітні 2018 року компанія отримала акредитацію в ПуАТ «КБ «АКОРДБАНК» і розпочала активну співпрацю.
Розвиток онлайн-продажів та партнерська діяльність
Компанія виступала страховим посередником у реалізації полісів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВ), а також полісів міжнародної системи автомобільного страхування «Зелена картка».
У межах цієї діяльності Страхової компанії «ПРЕСТИЖ» успішно співпрацює з провідними страховими компаніями України, зокрема: ПАТ «НАСК «ОРАНТА», ТДВ «СК «КРЕДО», ПАТ «СК «ПЗУ», ПАТ «СК «УСГ», ПрАТ «СК «Європейський страховий альянс», та іншими партнерами.
Завдяки ефективній співпраці з надійними страховиками, компанія забезпечує широкий вибір страхових продуктів та високу якість обслуговування клієнтів.
Структурні підрозділи та регіональна мережа
Керівництво ПрАТ «Страхова компанія «ПРЕСТИЖ» приділяло значну увагу розвитку регіональної мережі, формуючи відокремлені структурні підрозділи відповідно до потреб корпоративних клієнтів та Концепції розвитку компанії. За час діяльності компанії було відкрито дев’ять відокремлених структурних підрозділів.
Дирекції та відділення
- Закарпатська дирекція. Заснована 13 січня 2014 року в центральній частині м. Ужгород. Основними клієнтами є фізичні особи, державні та комунальні підприємства Закарпатської області. Дирекція продовжує діяльність у складі страхового посередника ПрАТ «Компанія «ПРЕСТИЖ».
- Львівська дирекція. Зареєстрована 25 липня 2014 року, розташовувалась у ТЦ «Південний» у м. Львів. Орієнтувалась на орендарів торгового центру та клієнтів Укрінбанку. Припинила діяльність через чотири роки.
- Вінницька дирекція. Працювала з клієнтами ПАТ «Укркоопспілка» та юридичними особами регіону. Згодом була перереєстрована до м. Бершадь, де нині діє представництво компанії.
- Харківська дирекція. Створена у 2015 році на базі клієнтської бази дозвільних органів. Припинила діяльність через півтора року.
- Житомирська дирекція. Відкрита 10 березня 2016 року. Орієнтувалась на фізичних осіб, агентів та автошколи. Припинила діяльність через два роки.
- Херсонська дирекція. Відкрита 22 червня 2018 року на базі автошколи ДОСААФ. Основний фокус — співпраця з курсантами автошколи та фізичними особами. Закрита після п’яти років роботи в наслідок повномаштабного вторгнення росії.
- Волинська дирекція (м. Луцьк). Заснована 17 травня 2019 року на основі клієнтської бази та співпраці з банківським сектором. Припинила діяльність через два роки.
- Запорізька дирекція. Відкрита в листопаді 2020 року, орієнтована на фізичних осіб. Припинила діяльність через рік.
- Боярське відділення. Створене в липні 2023 року на базі наявної агентської мережі. Обслуговує виключно фізичних осіб. Продовжує діяльність у складі страхового посередника ПрАТ «Компанія «ПРЕСТИЖ».
Поточна структура
Станом на сьогодні, компанія представлена трьома активними підрозділами:
- Закарпатська дирекція (м. Ужгород);
- Боярське відділення (м. Боярка);
- Представництво в м. Бершадь (Вінницька область).
Агентська мережа та продажі
З 2017 року компанія активно розвивала агентський напрямок у співпраці зі страховиками, що спеціалізуються на автострахуванні. У цей період з компанією співпрацювало від 20 до 40 активних страхових агентів. Обсяг реалізації сягав до 1,5 млн грн на місяць або до 1600–1800 укладених страхових полісів.
Регуляторна трансформація
1 липня 2020 року регулятором страхового ринку України став Національний банк України. Це стало результатом євроінтеграційного курсу держави та підписаного меморандуму між Європейським Союзом і Президентом України щодо створення мегарегулятора небанківського фінансового сектору.
З моменту заснування акціонери компанії неухильно дотримувались принципів прозорості, клієнтоорієнтованості та відповідальності. Ці цінності залишаються основою діяльності компанії й сьогодні.
Умови роботи під час повномасштабного вторгнення росії в Україну
Окремої уваги заслуговує діяльність компанії у 2022 році — в період початку повномасштабної агресії росії проти України.
Підготовка до надзвичайної ситуації. До 24 лютого 2022 року компанія прогнозувала можливі дії з боку росії, однак не очікувала вторгнення в таких масштабах. З огляду на зростаючу напругу, керівництво компанії заздалегідь вжило низку превентивних заходів: 14–15 лютого персонал було переведено на дистанційний режим роботи; аванс заробітної плати було виплачено на 5 днів раніше; співробітникам було рекомендовано придбати продукти харчування та речі першої необхідності.
Перші тижні війни. Після початку повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року компанія фактично призупинила операційну діяльність до середини березня. Основна увага була зосереджена на безпеці співробітників та їхніх родин.
Особливо складною була ситуація для працівників, які проживали в м. Ірпінь Київської області — третина персоналу компанії перебувала там понад два тижні під постійними обстрілами. Частина співробітників залишалась у м. Києві, де також тривали бойові дії.
Попри складні обставини, компанії вдалося:
- евакуювати статутні документи та сертифікати безпеки;
- своєчасно сплатити податки за 2021 рік;
- підтримувати постійний зв’язок із персоналом;
- оперативно реагувати на зміни в законодавстві та рекомендації державних органів.
Організація роботи в умовах війни. З 1 по 30 березня 2022 року компанія офіційно призупинила діяльність не з вини працівників. У цей період було:
- розроблено інструкції дій у разі надзвичайних ситуацій та під час повітряної тривоги;
- поінформовано клієнтів про можливість дистанційного врегулювання збитків;
- переміщено більшість працівників до західних регіонів України.
У другій половині березня, після завершення евакуації, компанія поступово відновила роботу. Було налагоджено дистанційне виконання функцій, що стало можливим завдяки досвіду, набутому під час пандемії COVID-19.
Відновлення та стабілізація. Інформаційна інфраструктура, внутрішні процеси та методологія компанії залишались працездатними. Робота в дистанційному режимі дозволила забезпечити безперервність обслуговування клієнтів.
Найважливішим досягненням у цей період стало збереження: колективу — як основної цінності компанії; клієнтської бази — завдяки довірі та відповідальності; зобов’язань перед клієнтами — які були виконані в повному обсязі; операційної стабільності — з урахуванням нових викликів та заходів безпеки.
Реклама та маркетинг
Цифрова присутність та інформаційна відкритість. З 2013 року компанія «ПРЕСТИЖ» запустила офіційний вебсайт, який містить обов’язкову інформацію про діяльність страховика як фінансової установи, зокрема — відомості про акціонерне товариство (інформація емітента).
Унікальною особливістю сайту є наявність довідкових матеріалів для страхувальників та студентів, які вивчають дисципліни, пов’язані зі страхуванням. Зокрема, на сайті розміщено: «Словник страхових термінів», «Страхове законодавство», «Поради застрахованим», Розділ «Для студентів» з презентаціями курсів «Страхування» та «Страховий менеджмент».
Соціальна відповідальність та просвітницька діяльність
З моменту заснування компанії її співробітники щороку долучаються до організації, спонсорства та участі в спортивних, освітніх і соціально значущих заходах. Компанія реалізує соціально орієнтовану політику, зокрема через:
- лекції та відкриті виступи для студентів і викладачів провідних вишів;
- підтримку спортивних подій, зокрема турнірів Повітряних Сил ЗСУ, волейбольних змагань, дитячих фестивалів;
- участь у наукових конференціях, семінарах, акредитаційних комісіях;
- спонсорство дитячих спортивних ліг та заходів для родин співробітників.
Серед ключових подій:
- Тенісні турніри Повітряних Сил ЗСУ (2014, 2015, 2016);
- Волейбольні акції на підтримку поранених (Ірпінь, 2014);
- Лекції Голови правління Євгенія Бридуна у Хмельницькому, Києві, Ірпені.
- Захист дисертації Литвина А.В. на здобуття ступеня кандидата економічних наук і PHD in Finance 28 січня 2016 року в Державному вищому навчальному закладі “Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана” Науковий керівник - Бридун Є.В., кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів Національного університету “Києво-Могилянська академія”, Голова правління Страхової компанії “ПРЕСТИЖ”. Тема дослідження “Моделювання процесів антикризового фінансового управління в діяльності страхових компаній України" пов’язана з практичною діяльністю наукового керівника (2016);
- Участь у міжнародних конференціях, зокрема на Турецькій (2021) та Карпатській страховій конференції (2020);
- Спонсорство чемпіонату України з волейболу серед дівчат (2023–2024);
- Участь у фестивалі «Тато, мама, я — спортивна сім’я» (2023).
Інтернет-маркетинг та реклама
З 2018 року компанія активно використовує цифрові канали для просування своїх послуг. Зокрема, реалізовано рекламні кампанії через: Google Ads, Google Business, Facebook Business Suite, Facebook Ads Manager, Корпоративні сторінки в соціальних мережах.
Це дозволило значно розширити охоплення аудиторії, підвищити впізнаваність бренду та забезпечити зручний доступ до страхових продуктів.
У 2018–2021 роках компанія була членом асоціації «Страховий бізнес», що об’єднує учасників страхового ринку України.
Офіційний слоган компанії:
МИ ЗАХИЩАЄМО ВАШІ МРІЇ!
Цей слоган зареєстровано як торговельну марку відповідно до Свідоцтва №298769, виданого Національним органом інтелектуальної власності (УКРПАТЕНТ) 2 червня 2021 року.
Інформаційні технології
Впровадження комплексної інформаційної системи. У 2019 році Страховою компанією «ПРЕСТИЖ» було розроблено та впроваджено Комплексну інформаційну систему «Prestige Insurance», яка забезпечує повний цикл супроводу страхових договорів — як на рівні фронт-офісу, так і бек-офісу. Система, також включає модуль для здійснення фінансового моніторингу клієнтів відповідно до вимог Національного банку України.
Фінансово-економічний консалтинг
У межах партнерства з ТОВ «Інститут фінансових рішень» компанія надає клієнтам послуги у сфері фінансово-економічного консалтингу, зокрема:
- підбір банків-партнерів;
- податкове та фінансове планування;
- управлінський облік;
- навчання персоналу;
- науково-дослідні роботи з економічних питань;
- автоматизація фінансового моніторингу;
- інші аутсорсингові фінансові послуги.
Автоматизація фінансового моніторингу
З огляду на зростаючу складність фінансового середовища та обсяг операцій, компанія приділяє особливу увагу автоматизації процесів фінансового моніторингу. З цією метою в системі «Prestige Insurance» було створено окремий модуль «Фінансовий моніторинг», який виконує такі функції:
- розробка модуля з використанням сучасних вебтехнологій;
- впровадження механізмів захисту даних авторизованих користувачів;
- формування типових опитувальників для клієнтів;
- перевірка клієнтів на належність до росії та білорусі для юридичних осіб та ФОП, наявність у санкційних або терористичних списках; статус політично значущої особи (PEP) або зв’язок із PEP;
- групова перевірка клієнтів та ведення журналів перевірок;
- моніторинг змін у Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України;
- формування драфту структури власності клієнта;
- оцінка ризик-профілю юридичних осіб;
- автоматичне присвоєння рівня ризику клієнту;
- автоматичне формування анкети клієнта;
- визначення періодичності повторної перевірки;
- формування внутрішніх та зовнішніх звітів (у тому числі для НБУ);
- дотримання вимог законодавства України у сфері фінансового моніторингу.
Фінансові показники та сплачені податки
Результати діяльності за 2024 рік. За підсумками 2024 року обсяг зібраних страхових премій ПрАТ «Страхова компанія «ПРЕСТИЖ» та ПрАТ «Компанія «ПРЕСТИЖ» склав:
- 89,26 млн грн — за прямими договорами страхування;
- 19,62 млн грн — за партнерським (посередницьким) каналом.
Загальний обсяг премій становив 108,87 млн грн.
У 2024 році компанія здійснила страхові виплати на суму 24,13 млн грн, що відповідає рівню виплат 27,04%.
Структура страхового портфеля (2024 рік):
- Особисте страхування 3,43%;
- Особисте страхування 3,43%;
- Страхування вантажів 28,95%;
- ОСЦПВ (через партнерський канал) 13,08%;
- Страхування відповідальності 5,48%;
- Страхування майна 37,54%;
- Зелена картка 2,09%;
- КАСКО (через партнерський канал) 1,01%;
- Вхідне перестрахування 2,73%;
- Інші види страхування 5,69%.
Партнерський канал продажів
Компанія реалізує поліси таких видів страхування:
- обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВ);
- авто-КАСКО;
- «Зелена картка»;
- інші види страхування.
У 2024 році через партнерський канал було зібрано 17,14 млн грн, зокрема:
- ОСЦПВ — 14,07 млн грн (9,1 тис. полісів), з них:
- електронні поліси — 12,23 млн грн (87% від загальної кількості);
- Зелена картка — 2,26 млн грн (481 поліс);
- КАСКО — 806,75 тис. грн.
Для порівняння: у 2023 році обсяг премій за ОСЦПВ становив 12,68 млн грн (9,6 тис. полісів).
Структура страхувальників
Компанія орієнтована переважно на роботу з юридичними особами. За статусом страхувальника: 71,35% премій — від юридичних осіб; 26,53% — від фізичних осіб; 2,12% — від перестрахувальників.
Податкове навантаження та системи оподаткування
Упродовж 2013–2024 років компанія працювала в межах двох систем оподаткування: 2012–2013 роки: страхові платежі (за вирахуванням перестрахування) — ставка 3%; фінансова та інша діяльність — ставка 18%; з 2014 року донині: податок на валові доходи від страхової діяльності — 3%; податок на прибуток від фінансової та іншої діяльності — 18%.
З 2015 року прибуток від страхової діяльності також оподатковується за ставкою 18%, що доповнює 3% податку на валові доходи страхової діяльності.
Таблиця. Формування фінансових результатів страхової діяльності ПрАТ “Страхова компанія “ПРЕСТИЖ” у 2013-2024 рр., тис. грн.
За даними таблиці видно, що сума валових премій за роками суттєво зростає. Зокрема, у 2014 р. порівняно з 2013 р. відбулося зростання їх обсягу на 139%. Впродовж 2015‑2016 рр. страхові премії зменшились на 35%. Це свідчить про зменшення доходів компанії і відповідно суми сплаченого податку на дохід. Згодом, у 2017-2018 рр. показник збільшився на 54% та на кінець періоду становив 26885 тис. грн., що свідчить про зростання доходів компанії та суми сплаченого податку на дохід в 0,63 рази. Розмір отриманих валових премій у 2013‑2018 рр. засвідчує збільшення частки компанії на ринку, що обумовлено розширенням клієнтської бази за рахунок обов’язкових видів страхування.
Діяльності зростає від 340,59 тис. грн. в 2013 р. до 813,6 тис. грн. в 2014 р. (на 473,01 тис. грн.), що зумовлено зростанням обсягів страхових надходжень на 15767 тис. грн. Позитивна динаміка зростання страхових платежів призводить до збільшення податкових надходжень до Державного бюджету України (рисунок).
Рис. - Динаміка суми податку на дохід Страхової компанії “ПРЕСТИЖ” в період 2013-2024 рр., тис. грн.
ДРУГИЙ ЕТАП: ДІЯЛЬНІСТЬ ВИКЛЮЧНО ЯК СТРАХОВОГО ПОСЕРЕДНИКА (З ВЕРЕСНЯ 2024 РОКУ – ПО ТЕПЕРІШНІЙ ЧАС)
З 30 жовтня 2024 року ПрАТ «Компанія «ПРЕСТИЖ» продовжує свою діяльність у статусі страхового посередника, спираючись на багаторічний досвід роботи на страховому ринку України.
Сучасна модель роботи
Компанія співпрацює з провідними страховими компаніями України, що дозволяє пропонувати клієнтам широкий спектр страхових продуктів, адаптованих до їхніх потреб, бюджету та поточної безпекової ситуації.
Переваги для клієнтів
Обираючи «ПРЕСТИЖ» як страхового посередника, клієнти отримують:
- Доступ до найкращих страхових пропозицій. Компанія не обмежується продуктами однієї страхової установи, а ретельно відбирає найвигідніші варіанти страхування з усього ринку.
- Індивідуальний підхід. Кваліфіковані фахівці допомагають оцінити ризики, розібратися в умовах страхування та обрати оптимальний захист.
- Економія часу та зусиль. Клієнтам не потрібно самостійно порівнювати пропозиції — «ПРЕСТИЖ» надає вже готові рішення.
- Надійність та впевненість. Компанія співпрацює лише з фінансово стабільними страховиками, що гарантує своєчасні виплати.
- Професійна підтримка на всіх етапах. Від консультацій до врегулювання страхових випадків — «ПРЕСТИЖ» завжди на боці клієнта.
- Персоналізовані рішення. Пропозиція індивідуальних страхових програм, погоджених зі Страховиками-партнерами з урахуванням унікальних обставин кожного клієнта.
- Прозорість та чесність. Компанія надає повну інформацію про умови страхування, виключення та вартість полісів — без прихованих платежів.
Адаптація до безпекової ситуації
Компанія здійснює свою діяльність з урахуванням: правил комендантської години; норм повітряних тривог; рекомендацій державних органів щодо безпеки. Це дозволяє забезпечити безперервність обслуговування клієнтів навіть у складних умовах.